شركت مهندسی قدس نيرو با بيش از نيم قرن حضور پرافتخار در صنعت آب و انرژی كشور

اخبار

  Published
1400/05/04
بهره‌برداري رسمي از طرح راهبردي انتقال نفت خام از گوره به جاسك
طرح راهبردي انتقال نفت خام گوره به جاسك با آغاز بارگيري و صادرات نخستين محموله نفت خام ايران در پايانه نفتي اين طرح در درياي عمان، روز پنج‌شنبه 31 تيرماه با فرمان رئيس جمهوري و از طريق ويدئو كنفرانس به بهره‌برداري رسمي رسيد.

شركت مهندسي قدس نيرو به عنوان مشاور پروژه در اين طرح عظيم همكاري مي‌نمايد.

اعتماد حداکثري به صنعت داخلي در طرح گوره - جاسک

آقاي دكتر اصغر عليمرادپور مدير پروژه طرح ساخت خط لوله انتقال نفت خام گوره-جاسك از شركت مهندسي قدس نيرو در اين ارتباط گفت:

بزرگ‌ترين دستاورد اين طرح را اعتماد به صنعت داخلي دانست و گفت: اين اعتماد به داخل، دغدغه‌ها را از صنعت کشور گرفت و اطمينان را جايگزين کرد.

عليمراد پور گفت: در اين پروژه حدود ? هزار مدرک مربوط به پيمانکاران مجزا بايد بررسي مي‌شد و با توجه به تأکيد کارفرما بر نگاه يکسان به همه بخش‌ها، شرايط براي همسان‌سازي تجهيزات و الزام‌ها کاري دشوار بود.

وي افزود: گروهي ?? نفره شبانه‌روز به‌طور هم‌زمان در اين فرآيند، ? هزار مدرک را حداقل ?? هزار بار بررسي کردند، به‌طوري که توانستيم در ? ماه بيش از ?? درصد مدارک را نهايي و وارد عمليات اجرايي پروژه کنيم.

مرادپور با اشاره به تحقق عمليات بزرگ داخلي‌سازي در اين طرح عنوان کرد: گوره - جاسک از معدود طرح‌هايي است که بيش از ?? درصد تجهيزات مورد نيازش از جمله لوله‌هايي با استاندارد نيس و الکتروپمپ‌هاي بزرگ در داخل تأمين شده است.

وي مسئله زمان‌بندي اين پروژه را بااهميت برشمرد و گفت: اينکه هزار کيلومتر خط لوله ?? اينچ را در بازه زماني محدود و با مشکلات زيادي اجرا کنيد بسيار قابل‌توجه است، پروژه‌هاي ديگر چنين زمان‌بندي‌اي نداشتند، زيرا کار احداث خط لوله پيچيدگي‌هاي ويژه خود را دارد.

مرادپور در تشريح روزهاي سخت و شيرين اجراي طرح گفت: اطمينان خاطر و القاي ذهني موجود در کل کارگاه‌ها بسيار تعيين‌کننده بود، زيرا آن‌قدر مانع بر سر راه اين پروژه بود که هرکدام از آنها مي‌توانست طرح را اندازه پنج سال عقب بيندازد. همه بخش‌ها نگاه‌شان به تکميل پروژه بود و در کمتر پروژه‌اي اين نگاه وجود دارد.

وي اعتماد کارفرما و نگاه به تأمين تجهيزات و خدمات از داخل کشور را ستودني دانست و گفت: در هيچ طرحي مانند اين طرح، نگاه ??? درصدي براي تأمين داخل نداشتيم.

Print