شركت مهندسی قدس نيرو با بيش از نيم قرن حضور پرافتخار در صنعت آب و انرژی كشور

اخبار

  Published
1403/02/31
بازديد معاون وزير نيرو از پروژه نيروگاه سيكل تركيبي و پست سهند آذربايجان
معاون وزير نيرو جناب آقاي مهندس حائري با همراهي نمايندگان شركت مهندسي قدس نيرو، خانم مهندس ايرواني، آقايان مهندسين جمال‌آبادي و مقدمي‌كيا روز يكشنبه 1403/02/30 از پروژه نيروگاه سيكل تركيبي و پست 400kv سهند آذربايجان بازديد به عمل آوردند و در جريان پيشرفت پروژه قرار گرفتند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: واحد گازی نیروگاه سیکل‌ترکیبی کلاس F سهند به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات تابستان امسال به شبکه برق کشور متصل و وارد چرخه تولید انرژی خواهد شد.

همایون حائری در جریان بازدید از روند ساخت واحد گازی نیروگاه سیکل‌ترکیبی سهند با بیان این مطلب، افزود: براساس سیاست‌های وزارت نیرو و صنعت برق کشور جهت استفاده بهینه از منابع به ویژه سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و افزایش راندمان تولید، طرح احداث این نیروگاه راندمان بالا در برنامه توسعه تولید برق کشور قرار گرفته است.

وی راندمان نهایی این نیروگاه سیکل‌ترکیبی را ۵۸ درصد برشمرد و افزود: این نیروگاه ۴۵۱ مگاواتی سومین ساختگاه و چهارمین واحد از مجموعه قرارداد احداث پنج هزار مگاوات نیروگاه کلاس اف (راندمان بالا) در کشور است که با برخورداری از یک واحد گاز به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و یک توربین بخار به ظرفیت ۱۴۴ مگاوات در حال ساخت است.

نیروگاه سیکل‌ترکیبی سهند در استان آذربایجان‌شرقی، کیلومتر هفت جاده بناب به تبریز و در محل نیروگاه بخار سهند واقع شده است.

شركت مهندسي قدس نيرو نظارت عاليه پروژه و نظارت كارگاهي 400kv سهند آذربايجان را برعهده دارد.

Print