شركت مهندسی قدس نيرو با بيش از نيم قرن حضور پرافتخار در صنعت آب و انرژی كشور

اخبار

  Published
1396/12/23
حضور شركت مهندسي قدس نيرو در هيأت همراه وزير امور خارجه به پاكستان

محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه به‌همراه يك هيأت اقتصادي، بازرگاني و مهندسي كشورمان، به كشور پاكستان سفر كرده‌اند و آقاي مهندس داود زاور معاونت محترم برنامه‌ريزي و توسعه كسب‌و‌كار شركت مهندسي قدس نيرو نيز در اين هيأت حاضر و ايشان را همراهي مي‌كنند.

تلاش براي تسهيل و ايجاد زمينه‌هاي لازم در راستاي گسترش روابط اقتصادي و تجاري دوجانبه، مذاكره در خصوص خط لوله صلح، همكاري در تأمين برق پاكستان و گسترش شبكه‌هاي توزيع محلي و حل مشكلات بانكي از اهداف اين سفر مي‌باشد.

محمدجواد ظريف، در مراسم افتتاح همايش ايران-پاكستان در شهر اسلام‌آباد با اعلام اهداف فوق، تأكيد داشت ايران با تمامي توان در اين مذاكرات وارد شده‌است و در انتظار پاسخ مثبت دوستان پاكستاني است.

همچنين اعلام آمادگي نمودند كه نيازهاي انرژي پاكستان از جمله نفت، گاز و برق را در حجمي از نياز در اسرع وقت تأمين كند.

براساس آمار واقعي روابط تجاري دوكشور در 9 ماهه ابتدايي سال 96 نسبت به سال 95 تا پنجاه درصد رشد و به 2ميليارد رسيده ‌است و تلاش‌ها براي ارتقاي اين حجم به 5 ميليارد دلار در حال انجام است.

وزير امور خارجه كشورمان همچنين از آمادگي ايران براي پيوستن به طرح كريدور اقتصادي چين و پاكستان (CPEC) و ايجاد امكان اتصال اين كريدور به آسياي ميانه-روسيه و بالتبع اروپا اطلاع دادند.

كيك 70 سالگي روابط ايران و پاكستان با حضور ظريف وزير امور خارجه و هيأت همراه در اسلام آباد برش خورد.

Print