شركت مهندسی قدس نيرو با بيش از نيم قرن حضور پرافتخار در صنعت آب و انرژی كشور

اخبار

  Published
1395/02/25
با حمايت سانا و شركت مهندسي قدس نيرو و به همت معاونت انرژي ، انجمن علمي انرژي زيست توده ايران تاسيس مي‌گردد
در شهريور ماه سال 1394 همايش يك روزه "توليد برق و انرژي پاك از زباله‌هاي شهري" در وزارت نيرو برگزار گرديد. در اين همايش مقرر گرديد كه از اين پس جهت پيگيري مباحث مطرح شده در اين همايش، جلسات هم‌انديشي برگزار شود. با توجه به سوابق شركت قدس نيرو در زمينه انرژي زيست توده، مقررگرديد كه فعاليت‌هاي مرتبط با اين انرژي در قالب "جلسات هم‌انديشي انرژي زيست توده" در محل اين شركت و با مسئوليت معاونت انرژي برگزار و ادامه يابد. پس از برگزاري چندين جلسه با حضور دست‌اندركاران، نهادها و سازمان‌هاي دولتي و خصوصي مرتبط با موضوع، به اتفاق تصميم بر اين شد كه جهت تسريع در نيل به هدف اصلي توليد انرژي از زيست‌توده، مجموعه دست اندركاران مزبور به شكل يك انجمن فعاليت نمايند.

لذا نامه شركت قدس نيرو در مورد درخواست تأسيس انجمن به وزير محترم نيرو ارسال و پس از تأييد ايشان، در تاريخ 15/2/95 چهارمين جلسه هم‌انديشي با عنوان اولين جلسه "انجمن علمي انرژي زيست‌توده ايران" در محل شركت قدس نيرو تشكيل گرديد.

از جمله اهداف اين انجمن، ساماندهي فعاليت شركت‌هاي فعال در اين حوزه، ارائه فن‌آوري‌هاي مناسب جهت توليد انرژي (برق و حرارت) از اين منبع، مشاركت و تبادل‌نظر با نهادها و موسسات ذيربط در اين حوزه، تلاش جهت انتقال دانش فني به كشور و افزايش سهم ساخت داخل در اين حوزه مي‌باشد كه پيش‌بيني مي‌شود با تشكيل اين انجمن (در حال حاضر با حضور 18 سازمان و شركت)، توسعه استفاده هر چه بيشتر از اين انرژي پاك و هم‌افزايي جهت رفع موانع موجود بر سر راه توسعه اين منبع انرژي، محقق گردد.

در حال حاضر فرآيند تأسيس اين انجمن (تعيين هيئت مؤسس و تدوين اساسنامه) در حال انجام مي‌باشد.

Print